piątek, 16 maja 2014

Nigdy nie jadłam... gujawa

Gujawa to roślina tropikalna z jadalnymi owocami, znana też pod nazwami guawa, gwajawa, gojawa, psydia albo jak ktoś też woli gruszla lub z angielskiego guava.

Owoce są niewielkie okrągłe lub gruszkowate o zróżnicowanej barwie, od jasnozielonej, poprzez żółtą aż do różowej lub czerwonej . Miąższ owocu jest jasny lub czerwonawy o silnym i charakterystycznym zapachu z małymi twardymi nasionami. 



Gujawę kupiłam w lokalnym sklepiku pakowaną w kilka owoców na tacce. Moje owoce były żółte, wielkości małej śliwki. Po rozkrojeniu również miały żółtą barwę w środku. Zapach owocu jest silny, charakterystyczny z cytrusową nutą. Gujawa smakuje trochę jak kwaskowata gruszka, miąższ też jest podobny do gruszki. Owoc smaczny, ale wkurzające są te małe, twarde ziarenka, które wchodzą w zęby ;)

Dla mnie owoc nieco podobny do figi. Świetny to wykorzystania na dżemy, przeciery. Myślę, że nie najgorzej również smakowałby suszony.Spróbuję wysuszyć owoce i zobaczymy co mi z tego wyjdzie ;)

3 komentarze:

  1. Też nigdy nie jadłam, ale chyba by mnie denerwowały te ziarenka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam, ale jak podobne do gruszki, to na pewno przetrawiłabym :P Dzięki. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie spotkałem się z tą nazwą. Na zdjęciu po rozkrojeniu wygląda mało apetycznie, jakby niedojrzały arbuz:) Trzeba poszukać i sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń