wtorek, 24 czerwca 2014

Nigdy nie jadłam... chayote, czyli kolczoch jadalny

Mijałam to "coś" podczas codziennych zakupów, ale nie zwróciło nigdy mojej uwagi. Aż do dzisiaj - przecież miałam próbować nowych, nieznanych mi smaków. No to siup do koszyka - w domu poszukam cóż to takiego kupiłam :P

Rozwiązanie zagadki - w moim koszyku wylądowało chayote, czyli po polsku kolczoch jadalny. Nie, nie karczoch jak również i ja pomyślałam początkowo ;) Jak informuje nas nieoceniona Wikipedia, kolczoch jadalny to gatunek rośliny z rodziny dyniowatych. Pochodzi z terenów tropikalnych Ameryki. Roślina uprawiana również na terenach Indii, na Filipinach, w Algierii i na Hawajach. Znany jest również pod nazwą sayote, tayota, chocho, chow-chow, christophene oraz labusian.



Na kolczocha znalazłam kilka ciekawych przepisów: na surówkę, nadziewane , smażone w panierce, a także smażone na patelni. Z przekory spróbowałam surowego - jest bardzo soczysty i smakuje trochę jak ogórek. Niektórzy uważają, że jest kombinacją kabaczka i ogórka. Wykorzystałam go w moim miksie warzywnym do obiadu, ale jego smak zupełnie się stracił. Następnym razem zrobię z niego surówkę - myślę, że lepiej się nada ;)




Jeśli kogoś interesują jego wartości odżywcze to odsyłam tutaj.

A Ty miałaś już okazję spróbować kolczocha ;)?

1 komentarz:

  1. Ogłoszenia Radom
    W dzisiejszych czasach, by coś sprzedać nie wypada już stać godzinami z artykułem na bazarze. Dzisiaj najogromniejszym źródłem przeróżnych artykułów jest ogólnoświatowa sieć. Ogłoszenia o sprzedaży dotyczą praktycznie wszystkiego. Każdy z dostępem do sieci ma szansę bezpłatnego poinformowania innych o przedmiotach, których pragnie się pozbyć. Zapewnia to wielkie możliwości również możliwym nabywcom, ponieważ w wielu przypadkach na portalach znajdują się ogłoszenia o unikalnych towarach. Zakupy w sieci kreują niemniej jednak wiele niebezpieczeństw, na które wypada uważać decydując się na transakcje z jednostką z wirtualnego świata. Przede wszystkim trzeba posiadać ograniczone zaufanie oraz szczegółowo spowodować, czy towar z ogłoszenia jest szczegółowo taki jak ten, który mamy zamiar nabyć. W wypadku niewielkich kwot wolno zaryzykować, niemniej jednak gdy w grę wchodzą większe kwoty to należałoby spowodować sprzedawcę oraz opinie o nim w Internecie. Sieć daje wielkie możliwości nie tylko ekspedientom, ale również jednostkom kupującym wypatrującym unikatowych towarów. Stojąc na przystanku tramwajowym lub też przechodząc najbardziej popularną ulicą w mieście jesteśmy zasypywani różnorodnymi ulotkami reklamowymi. Ogłoszenia Stalowa Wola dotyczą praktycznie wszystkiego, od wiadomości o promocji w restauracji, po spotkania z politykami. Dużo osób nie czyta wręczanych reklam oraz po prostu wyrzuca je do najbliższego śmietnika. Ogłoszenia reklamowe rozdawane gigantycznym rzeszom lokatorów są źródłem potencjalnych kontrahentów. Firmom opłaca się produkować ulotki, ponieważ właśnie w taki powszechny sposób mogą one dotrzeć do zaciekawionych odbiorców.

    OdpowiedzUsuń